Follotrimmen Ås - Rapport fra Harald

Møtte godt forberedt til Follotrimsesongens 2. løp i 2010. Var spent foran en ganske hard trasè. Ikke noe lettløpt 5 km akkurat. Man blir også lurt av en nedoverbakkestart omtrent på linje med første løp, dog noe kortere.

Denne gangen bestemte jeg meg for å ligge bak Jan Billy. Men han hadde bestemt seg for å kline til fra start. 1. km gikk unna på 3.20. Og dere som har løpt denne vet at nedoverbakken på starten etterfølges av en ganske tøff stigning. Heldigvis merket jeg at JB hadde merket åpningstempoet. Så jeg la meg i front og prøvde å løpe jevnt både nedover asfalten og opp i terrenget.

Da jeg merket at JB slapp kjente jeg pusten av en annen. Hvem er det, tenkte jeg. Han fulgte meg tett helt til bakken før 4 km merket. Da tok han en Northug som jeg ikke klarte å tette. Klarte nesten å holde samme avstand til ham og mot slutten tok jeg nesten igjen Jorunn Rekkedal (som startet ett minutt før) på oppløpet.

Utrolig lettet og fornøyd over svaret jeg fikk på formen i dag. (Tror jammen det er pers i den løypa også) Og best av alt, ingen plager. jippi.


Hilsen Harald

---------

Takk til Harald for spennende rapport!

Harald vant klasse M45-49 og ble nr 2 totalt på tiden 17,36 i den 5 km lange og meget kuperte løypen som for det meste går i terrenget.
Jan Billy Aas fikk 18,02 og vant klasse M25-29 og ble nr 3 totalt.
Jorunn Rekkedal vant dameklassen i suveren stil på 18,25.
Den ukjente totalvinneren med Northug-rykket var Henrik Berntsen fra Ski, som løp på sterke 17,22 i klasse M20-24.
Bård Solvoll vant klasse M50-54 og ble nr 4 totalt på 18,17.
Gratulerer til alle sammen!

Fullstendige resultatlister kommer på Follosidene på kondis.no.

Det er også kommet flere gratulasjoner og kommentarer til innlegget om Sten's maratonbragd fra Düsseldorf, bl.a. fra Morten, se kommentarene under artikkelen.
Se også innelegget Nytt på bloggen
:-)

(Red.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar