Nyttårsforsetter, innetrening og flere testløp

Jeg trenger vel egentlig ikke et nyttårsforsett om å trene mer i 2012, bare enda mer variert og kanskje mer kvalitet. Treningen i julen og årets første dager har vært bra. Med enkelte hederlige unntak har mye av treningen foregått innendørs. I godt og variert selskap. Her er et par smakebiter fra jule- og nyttårsmenyen som ikke allerede er omtalt;

Bislett - 18.desember hadde jeg en knalløkt på Bislett med Rune Solheim og Ole Arne Eiksund.

Ole Arne i fint driv!

Rune har lov til å være sliten etter å ha løpt 38 runder (20.748m++) på 1.24,22.
Jeg holdt følge i starten og på slutten.
Kopier inn følgende fra mitt eget innlegg på SkriveBlokken dagen etterpå; 

 -Kjempeøkt med Rune Solheim og Ole Arne Eiksund, men ingen av oss klarte å holde tempoet til Rune, som løp ufortrødent i ca 2.10-fart per runde...  Løsningen min ble langintervaller; jeg fulgte Rune i 3x4 runder, samt de 8 siste. Det ble en kjempefin kvalitetsøkt og beina var overraskende lette og fine etter gårsdagens mølletest. Dette lover bra og gir mersmak! Takk for en fin treningsøkt.

Studio Fantoft 

På min førjulsvisitt til Bergen hadde jeg som allerede omtalt en kjempetur utendørs. Foruten den foregikk treningen innendørs på denne oldtidsmodellen av en ergometersykkel som min mor fortsatt har stående i leiligheten. En fin, gammel årgang som kom til heder og verdighet igjen!

Og etter 7-kirkersrunden på selveste julaften og sesongåpningen på Sjusjøen, så ble det nye året innledet med fellestrening i Studio Monsen, for store og små;

Julie tester møllen....


...mens Marie gjør seg klar og snører på seg mine lette Lunaracere.
Etterpå var det spinning og roing for jentene...
...før mor slapp til på favorittøvelsen sin, spinning!

Selv slapp jeg også til på møllen etter hvert og kunne loggføre en 10 km på 46,42...

For noen uker siden skrev jeg nemlig at mølletrening var i vinden og publiserte en uhøytidelig rangering over diverse testløp over 10 km. Dette slo ganske godt an med masse skriverier på SkriveBlokken, og siden den gang er nye tester og tider oppnådd.

Så her er oppdatert liste, fortsatt helt useriøst, bare for gøy - og kanskje litt til inspirasjon nå midt i mørketiden.


1. Bjørn 38,43 (ny på listen)
2. Bjørn 39,10
3. Vidar 39,17
4. Roar 39,20
4. Vidar 39,20 (ny)
6. Vidar 39,42
7. Roar 39,56
8. Espen 40,08

9. Bjørn 40,10
10. Tim 40,49 (ny)
11. Tim 42,42 (ny)
12. Tim 42,57 (ny)
13. Frode 43,15
14. Tim 43,57
15. Steinar 45,22

16. Trond Inge 45,28 (ny)
17. Trond Inge 46,20 (ny)
18. Frode 46,42 (ny)
19. Trond Inge 50,10

Listen lyver nok litt, eller mye!?... I hvert fall har nok Trond Inge mye mer inne, etter intervalløktene på Bislett å bedømme. Og apropos Bislett:

Lørdag kl 1200 går et uhøytidelig testløp over 10 km,

arrangert av min driftige "kollega" Espen, som for øvrig ligger inne på 8.plass på listen.

Da blir det nok litt lettere å få en pekepinn for hvordan ståa er ved inngangen til det nye året, for flere av oss. Rune skal langt ned på 37-tallet. Selv skal jeg være sjeleglad hvis jeg kommer ned mot 40 blank, etter mølletester på 43,15 og 46,42....

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar