På'an igjen med langturer - og eplesaft

Det er hardt å ha permisjon. Etter travle dagert med høstferie og besøk fra Vestlandet, er det kanskje på tide med en liten oppdatering igjen.

Uken etter Oslo maraton endte med 34 km løping og 11 km på romaskin, etter helt treningsfri i 3 lange dager. Tilsammen astronomiske 4 1/2 timer med trening. Den påfølgende uken (uke 40) ble dosene doblet. Nesten 9 timer med trening, bestående av 5 dager og 86 km med løping, en dag med roing og en hviledag. Jeg var godt fornøyd med det - og særlig med to rolige langturer på hhv to timer (20,7 km) og nesten 2 1/2 time (25 km) i løpet av 3 dager. Uvant kost for meg.

Her er noen bilder fra den siste langturen inn i Nøstvedtmarka;

Elv i høstflom. Vilt og vakkert.

Restitusjon, vann og hvile er viktig både for hest og løper!

Den vakre steinbroen i Kongeveien ved inngangen til Nøstvedmarka.


Uken ble avsluttet med en tempoøkt i Follotrimtraséen fra Sofiemyr. Det gikk veldig tungt i starten men løsnet litt underveis på returen i lysløypen. Men jeg brukte 34,35 på den samme runden som jeg hadde 31,05 på i Follotrimmen i juni.....på en tung dag!.. Huff!

Jeg håper dette ikke er representativt for formen? Tror ikke det, for det var tross alt dagen etter langturen på 25 km. Så det bør være mye å gå på. Svaret får jeg i Hytteplanmila på lørdag.




 














Ringer drink byttes nå ut med eplesaft. I hvertfall er 196 kg epler fra egen hage vekslet inn i 138 flasker med eplemost, juice og nektar, samt diverse mos og gele, på Askim saft- og bærpresseri.

Da glemte vi attpåtil en stor pose med epler hjemme...

Og til Vidar og andre eplekakebakere; det er fortsatt epler igjen på trærne :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar