En smakebit av Rallarveisløpet

Onsdag 7. juli var det forsiknket retur fra Bergen. Hva er da bedre enn å stoppe på Haugastøl og legge inn en deilig løpetur langs den sagnomsuste Rallarveien.

Etter gråværsskyer og regnvær i Hardanger, klarnet det opp og ble fint vær akkurat tidssnok til løpeturen fra Haugastøl innover mot Finse, i de historiske fotsporene til rallarne. Tidligere har jeg både syklet og løpt her. For et par år siden, mens jeg hadde en ferieuke på Ustaoset, tok jeg toget til Finse og løp tilbake til Haugastøl. En fantastisk tur, som er identisk med dag 2 av Rallarveisløpet. Også nå fikk jeg en liten smakebit av dette løpet, som for øvrig arrangeres om noen uker.


Mira er (nesten) klar til start ved Haugastøl stasjon, 1.000 m.o.h.

Fin utsikt.

Toget passerer løypen vår i vakkert høyfjellslandskap.

Godt med en liten pust i bakken...

...og litt vann til å slukke tørsten med

Ved vendepunktet. Klokka er snart 19 og jeg skal tross alt tilbake til bilen og deretter kjøre hjem til Oslo.
Når Dag, Runar og de andre deltagerne i Rallarveisløperne er kommet hit, har de bare ca 6 km igjen til mål ved Haugastøl.

Hadde det ikke vært for Bergensbanen, hadde det heller ikke vært noen rallarvei..

Vilt og vakkert !
Innlagt treningspause er en flott måte å få en enda større opplevelse ut av turen mellom Bergen og Oslo og kan trygt anbefales.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar