Sykkelsnutt: Strålende av Sissel og CF

Gratulerer til Carl Fredrik og Sissel med strålende sykkelprestasjoner i Einarrittet.

Selv om ikke alderen er helt den samme, har de mye til felles, de to multitalentene Carl Fedrik Hagen og Sissel Vien. Primært er de løpere, men etterhvert omtrent like gode på sykkelsetet eller på langrennsski.


Carl Fredrik, eller bare CF, det unge og særdeles treningsvillige talentet som for tiden må gjøre noe annet enn det han liker aller best, nemlig å løpe. Hans store mål for forsesongen var NM halvmaraton for noen uker siden. Men etter å ha reist helt til Stavanger, var det slutt etter 10,6 km for CF, som dessverre måtte bryte med store smerter i bein og hofter. Det viste seg heldigvis ikke å være tretthetsbrudd, som fryktet.

Men når legen gir løpeforbud, må en finne på noe annet å ta seg til. Carl Fredrik er en ungdom litt utenom det vanlige, så bare å ta det rolig og vente på å bli bra, er ikke noe for han. Så da var det bare å finne frem sykkelen, for heldigvis var det helt greit å sykle med skaden. Litt trening som følgesyklist til Follotrimmen, med innlagt videoklipp på SportsBloggen, kom kanskje også godt med :-) På søndagens 41 lange terrengritt Einarrittet, var det i hvertfall bare 5 garvede syklister som snek seg foran CF på resultatlisten. Med tiden 1.38,08 ble det klasseseier i M17-19 år, drøye minuttet foran andremann.


Grattis også til Sissel, veteranen fra Joggekameratene som har konvertert fra tidligere landslagsløper på 800m til meget habil syklist for Follo CK. Superbirkebeiner er hun også. Sissel viste at de "gamle" er eldst (unnskyld Sissel, 50 år er jo ingen alder) da hun holdt alle konkurrentene bak seg og vant en klar seier, ikke bare i K50, men totalt, med tiden 1.51,26. Slikt inspirerer oss som snart rykker opp i samme aldersklasse.

Grenser er til for å brytes - uavhengig av alder !

Resultater og bilder på Follosidene til kondis.no.

2 kommentarer:

  1. Glemte å gratulere deg med dette strålende rittet CF. Du er et multimegatalent uansett hva du gjør. Og takk for jobb som følgesyklist i Follotrimmen Sofiemyr. Hyggelig at du ikke glemmer oss gamle gutta selv om du er skadet selv. Ikke mange 19 åringer som hadde giddet det, så du må jo være genuint interessert. Tror ikke jeg snek meg under pers fordi jeg løp på 28.23 i 2006. Men det var min beste sesong og derfor er jeg knallfornøyd med bare noen sekunder bak. Kos deg med ritt og håper du snart er tilbake i løpeskoa også. Hilsen Harald (Gratulerer også til Sissel med totalseier. Du er rå)

    SvarSlett
  2. Får vel legge inn en liten beskrivelse av rittet... Endelig ferdig med de skriftlige eksamene, bare en muntlig igjen om 2 uker, så er jeg ferdig med videregående:) Digg!

    Pappa og jeg kjørte opp og var fremme i god tid. Fra første stund virket det som et bunnsolid arrangement! Masse folk, full kontroll, god parkering (gratis) og hyggelige mennesker. Etteranmelding var veldig enkelt, og brikke osv. ble festet.
    Varmet godt opp, og følte beina var fine, til tross for 2 økter dagen før (sykkel + sykkel/styrke). Kom godt ut i starten og la meg i en gruppe med ca 6 stk. som lå bak 3 stk som stakk av etter 6-7 km. Det var de tre første i mål også. Løypa var morsom og krevende. Seige stigninger i gjørme og vått terreng suger krefter av beina, men jeg følte jeg klarte å trøkke på bra hele tiden og var fornøyd med avslutningen. Kjørte siste mila alene og holdt unna for 3 stk som samkjørte bak meg, så det beviser at jeg kjører veldig bra alene også. Hadde 13 dager med sykling før rittet. Før det var siste økt i slutten av september i fjor, så klasseseier og 6. plass totalt var veldig gøy. Sjekket tidene til de jeg slo med 1-3 min og de aller fleste syklet Birken i fjor opptil 5 min raskere enn meg, så tydelig at jeg sykler brukbart. Da snakker vi tider ned mot 3.15 på det møkkaføret som var i fjor (jeg hadde 3.20). Nok skryting nå! Legger ut noen bilder fra Follotrimmen i løpet av kort tid. Veldig bra innsats av alle, og det er utrolig gøy å følge dere alles sammen. Og ja, Harald, jeg er genuint interessert! :D :D

    I dag har jeg forresten hatt en knallfin rulleskitur, 2,5 timer, i bar overkropp! :D Deilig å bare pumpe på med staking ut til Fjell ++.

    SvarSlett