Spennende uker i møte

- Til kamp mot sesongens andre delmål: 10 km

Etter at sesongens første mål om sub 18 på 5 km ble nådd allerede i april, da jeg løp på 17,54 i Stomperudkarusellen, klarte jeg ikke helt å innfri egen målsetting i årets første 10 km i Sentrumsløpet (38,14). I de kommende ukene gjør jeg imidlertid nye forsøk på 10'ern i de to løpene der jeg har mine aller beste tider på distansen.

Allerede lørdag settes kursen til Sverige og Karlstad, der jeg perset i 2005 (35,25). Og mandag 28. juni stiller jeg forhåpentligvis til start i Sommerkarusellen i Bergen, der jeg har totalseier og mitt kanskje aller beste løp noensinne i 2002 (35,27 på hjemmebane i tropevarmen i Fana). Innimellom disse er planen også å løpe Blomstermila i Drøbak lørdag 19.juni.


Lørdag reiser jeg til Karlstad for 4.gang.
Her fra forrige gang, i 2008, der jeg reiste sammen med denne hyggelige kvartetten fra Bøler:
Olav, Øistein, Hermann og Kurth.

Forberedelsene har vært bra. Med hvilepuls i morges på 42 og 70 kg tung, det letteste jeg har vært på mange år, så er det med en viss forventning jeg setter kursen østover i morgen. Det er nok ikke lenger realistisk å tro på tider på 35-tallet, uansett form. Den biologiske klokken tikker, også for meg, og den tikker som kjent feil vei. Men det kan være mulig å gjøre min beste 10 km på et par år. Med fullklaff er det kanskje mulig å se 36-tallet. Men da må vær, vind, dagsform og alt klaffe. Med unntak av vinden, er værmeldingen bra; det er meldt 17 grader og skyet kl 14 i morgen. Men frisk bris med 8 m/s likte jeg dårlig.

Det skal også bli spennede å se hva Ringen, Hagen, Sølvberg og Carlsen klarer. Og om Jorunn kan følge opp sin fantastiske rekke i Karlstad, med 2.plass i 2006, seier i 2008 på 34,03 som 47-åring (!) og 4.plass i fjor. I tillegg dukker det alltid opp mange andre kjente i Karlstad. Hva tror dere selv?

På lørdag får vi de første svarene.

Sist jeg løp under 37 minutter på mila var nettopp i Karlstad, for to år siden, med 36,50.  Her er jeg avbildet i innspurten, tilsynelatende meget fornøyd med egen innsats.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar