GOD JUL ! Og litt mimring.


Jeg ønsker alle kjente og ukjente lesere av bloggen en riktig god og fredelig jul. Slapp av sammen med dine nærmeste, spis og kos dere, men legg gjerne inn litt mosjon også i julehøytiden. Da smaker bare julematen enda bedre!

Selv fikk jeg kastet på meg omgangssyke i går kveld, men jeg rakk heldigvis akkurat å kjøpe juletre og mesteparten av maten først. Så det blir nok noen ufrivillige treningsfrie dager for mitt vedkommende. I hvertfall blir det ikke som i gamle dager, da vi løp 7-kirkersløpet eller 4-kirkersløpet på morgenen på selveste julaften. Det var en utrolig fin start på julehøytiden, og mange kjente navn som Arne og Jann Post, Espen Kristiansen, Jan Hoel, Kristin Lie og Kamilla Kleive har vært med dette sosiale treningsløpet. Selvsagt har også president Tim Bennett vært med (og ble skadet!), for ikke å forglemme vise-president og primus motor Stig Vangsnes, samt den harde kjerne i Joggekameratene. Kanskje løpet gjenoppstår til neste år?

I mellomtiden får vi mimre litt, bl.a. med øyeblikket da vi møtte tilsvarende 7-kirkersløp fra Ås, i regi av Håvard Tveite. To forskjellige 7-kirkersløp i Follo på julaften, altså!

Reportasje og bilder fra 7-kirkers løpet i 2002.


Selv nøyde jeg meg med 4-kirkers løpet. Her foran Nordby kirke, der 7- og 4-kirkers løperne skilte lag. Julenissen var selvsagt med.

God jul alle sammen !

6 kommentarer:

  1. Hei igjen,Frode ! Uff, kor kjedeleg det må vera med omgangssyke no i jula. Får håpe at ikkje matlysten forsvinner da, så middagen smaker på Julafta. Sjølv gledar eg pinnekjøtet og ikkje minst sausen til ho mor og til kaffien blir det verdens beste heimelaga karamellpudding :-)
    Må ha vore langt detta 7-kirkersløpet, når dei brukte rundt 3 timar. Kaldt såg det også ut til på bilda. Blir nok ein kald forøyelse her også på søndag, for det er meldt -15 og litt vind. Halvmaraton på bana har vore tradisjon på 2. juledag i 25 år, men dette løpet er ikkje rapportert inn, så om ein perser her så kjem det ikkje på statistikken. Svein Inge Buhaug som er utflytt Årdøl er ofte med, når han er på julbesøk hjå mor si og han har tider ned på 1.08 her(Persen hans på halvm. er 1.05).

    Får håpe at du kjem deg raskt på beina, og så får du og dine ha ei riktig GOD JUL !

    PS. Sjølvsagt er me i 2. div. i klassen, da eg ser at begge er inne blant dei 24 beste på maratonstatistikken. Vart heilt feil det eg skreiv på FB ;-)

    Bjørn F.

    SvarSlett
  2. Hei Bjørn!
    Det er så som så med matlysten, har kun spist en yoghurt og en banan i dag. Dagen ble ikke helt som jeg håpet. Løpetur med Carl Fredrik og førjulskveld med smak av godsakene hos Hanne måtte droppes, dessverre. Men jeg har kommet meg opp av horisontalen og fått pyntet juletre og stue, så forhåpentligvis er både form og matlyst bedre på selve dagen i morgen. Pinnekjøttet ligger i hvert fall i bløt og godgjør seg :-)

    Visste ikke at Buhaug var Årdøl. Da har du noe å leve opp til! Lykke til med løpet 2.juledag. Pers blir det vel ikke snakk om(?), men skriv gjerne noen ord om hvordan det gikk! Og kos deg med pinnekjøtt og karamellpudding i mellomtiden :-)

    SvarSlett
  3. Ønsker Frode og alle bloggbesøkende en fortsatt fredfylt jul. Familien Nilsen/Reine er nå ferdig med den rolige og bespisningsfylte del av høytiden. Nå går vi inn i julecupen med vakter og kamper heile veka til ende ! Men, etter mange dagers hvilepuls får jeg i morgen anledning til en etterlengtet treningstur :-)....... og takk for det gamle året

    SvarSlett
  4. Her kjem ein liten løprapport fra dagens halvmaraton på Jotun stadion. Berre 8 stykker stod på startstreken(+3 som sprang 10000m), noko som -16 grader får ta litt av skylda for. Bana var brøyta, så det var brukbart feste på tynt snølag sjølv om det vart nokon glipptak med fastwitchskoa. Det var ingen på midt nivå med i dag, så da var det berre å legge seg i tet å finne eit fornuftig tempo i kulden. Kort fortalt : første km gjekk på 4.01 og alle km-tidene var mellom 4.01 og 4.10. 10k vart passert på 40.41, og eg kom i mål på 1.26.23. Alt i alt så var det eit bra løp ut fra forholda. No er det berre å håpe at ein ikkje blir sjuk, for eg var iskald og lilla på leppene etterpå.

    Som Vidar, vil oså eg ønske Frode og alle bloggbesøkende ei fortsatt god jul.

    Bjørn F.

    SvarSlett
  5. Sterkt og jevnt løpt i kulden, Bjørn - og gratulerer med en ny seier! :-) Halvmaraton på bane høres fryktelig langt ut. Synes 25 runder på 10.000m er tøft nok mentalt...

    Vidar og andre - gi gjerne beskjed hvis noen av dere har lyst på en skitur i Sør- eller Østmarka i romjula, eller en rolig løpetur.

    Hilsen Frode - som ønsker alle en fortsatt god og fredelig juletid.

    SvarSlett