Aktiv hvile

Jeg har følt meg sliten noen dager og hadde planlagt en velfortjent (?) hviledag i dag. Men når det ser slik ut på Fløisbonnjordene bare noen hundre meter fra huset, med 10 cm nysnø, sol og nykjørte løyper, så kunne jeg ikke motstå fristelsen og bare MÅTTE teste skiene!   

 











Jeg angrer selvsagt ikke på det. Ja, jeg oppdaget faktisk at det er kjørt opp en ny løype i nærområdet. For lokalkjente, så er det nå oppkjørte spor fra Grytetjernet og rett over Gryteåsen til høyeste punkt på golfbanen (bildene nedenfor). De har tydeligvis kuttet en del trær, så traséen gjennom skogsområdet var åpen og fin.


Deretter går løypen ned mot klubbhuset og idrettsbanen og inn i den vanlige traséen og lysløypen. Det geniale med dette er at vi nå har fått en ny rundløype på opp mot 4 km, uten at vi må krysse noen veier.



Det ble kun en rolig tur på 12,5 km. Muligens legger jeg på 30 km og stiller som listefyll i Stenfjellrunden på lørdag. Jeg leker i hvert fall litt med tanken...

Mer sikkert er det nok at jeg trener med Vidar på Bisletts tartandekke i morgen.
Nei, jeg har ikke skiftet klubb. Det er unge Nilsen jeg snakker om.
Gleder meg til en økt med lette bein... forhåpentligvis :-)

2 kommentarer:

  1. OK Frode. Da håper jeg du fikk meldt deg på Stenfjellrunden. Vet ikke helt hva jeg gjør. Mulig jeg tar bare turen opp og ned samme dagen hvis det er bra skiføre her hjemme. Har noen andre gjøremål på tapetet også og da kunne vi jo kjøre sammen hvis du velger samme løsning. Tror kanskje jeg går for denne modellen akkurat denne helgen. Bestemmer meg i morgen kveld.

    SvarSlett
  2. Det kan høres ut som en fin løsning, Krampe. Det er jo kjempefine forhold lokalt også nå.

    Da er jeg akkurat påmeldt!

    SvarSlett